Iisalmen Latu ry:n perustaminen

Iisalmen Latu ry:n perustava kokous pidettiin 12.2.1952, kuten oheisesta ilmenee.

Samalla miehisellä ja kauniilla käsialalla on Suomen Latu ry:n painetuun toimintasääntöjen malliin kirjoitettu yhdistyksen nimi Iisalmen Latu ja kotipaikka Iisalmi.

Tarkoitukseksi on tarkennettu toimia  t e r v e y s hiihdon ja sen ohessa ulkoilun ja muunkin kansanurheilun kehittämiseksi ja yleistämiseksi kansalaistavaksi. Kun vielä johtokunnan jäsenmääräksi oli määrätty puheenjohtajan lisäksi viisi jäsentä, oli toimintasäännöt hyväksytty.

Yhdistys on rekisteröity 20.5.1952.

Ensimmäinen puheenjohtaja oli Suomen Ladun toiminnassa, varsinkin Vuokatilla ahkeroinut opettaja Antti Kukkonen.

Nämä tiedot ja paljon muuta on tallennettu Terho Vuorelan kirjoittamaan Iisalmen Ladun historiikkiin, joka julkaistiin 2012. Kirjaa voi ostaa Iisalmen Ladun hallituksen jäseniltä.