Puheenjohtaja Jaana Korhonen Mansikkaniemen laavulla oranssissa ulkoilutakissaan.
Puheenjohtaja Jaana Korhonen.

PUHEENJOHTAJAN TERVEISET

Tervehdys, Iisalmen Ladun jäsen ja hyvää uutta vuotta!

Maailman ja lähialueiden rauhaton tilanne vaikuttaa varmasti meidän jokaisen elämään ja henkiseen hyvinvointiin, voi olla hankalaa suunnitella tulevaa ja etenkin vapaa-ajan matkoja. On kuitenkin tärkeää huolehtia niin fyysisestä kuin henkisestäkin hyvinvoinnista nauttimalla liikunnasta, retkeilystä ja luontoliikunnasta eri muodoissaan. Tähän tarpeeseen olemme pyrkineet Iisalmen Ladussa vastaamaan suunnittelemalla kaikenikäisille ja -kuntoisille niin lähialueen tapahtumia kuin kauemmaksikin suuntautuvia retkiä.

Toimintamme tarjoaa virikkeitä vauvasta vaariin. Lapsiperheille on yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa mm. Metsämörri-toimintaa, Tahko-päivä, Hämärähommia ja huippu suosittu Joulupolku taas vuoden loppupuolella. Kuntoilijoille luvassa tuttu Lajes-hiihto, uutena Tiilikan-hiihto, Saariselän hiihtoviikko ja syyspuolella pari patikointi reissua. Talviuinnin suosio sen kuin vain kasvaa ja tuo monelle iisalmelaiselle virkistystä viikkoon. On muistettava myös meidän oma Sikokallion maja, joka hellii hiihtäjää lämmöllään ja herkullisilla tarjoiluillaan hiihtolenkkien lomassa. Eiköhän näillä toiminnoilla saada roppa kuntoon ja hymy huulille!

Vaihdoimme Marijennikan kanssa puheenjohtajan nuijaa vuodenvaihteessa, kiitokset luottamuksesta ja erityiskiitos Marijennikalle viimeisistä kahdesta vuodesta!

Olen ollut liikuntatoimikunnassa jo pari vuotta ja jatkan siinä mielelläni edelleen puheenjohtajuuden rinnalla. Erityisesti Ladun toiminnassa ovat ilahduttaneet eri toimikuntien pyyteetön talkootyöskentely omalla sarallaan, toki kaipaamme uusia talkoolaisia ja uusia ideoita toimintaamme, joten jos yhtään kiinnostut, niin ota reippaasti yhteyttä!

Jaana Korhonen, Iisalmen Ladun puheenjohtaja 2024-2025.

IISALMEN LATU VUODESTA 1952.

Iisalmen Latu on perustettu 12.2.1952. Olemme Suomen Ladun jäsenyhdistys ja osa Itä-Suomen latualuetta. Jäseniä yhdistyksessämme on 833 (v. -23 lopussa).

Edistämme Iisalmessa kaikenikäisten luonnossaliikkumista ja vaikutamme paikallisiin ulkoilumahdollisuuksiin.

Toimintaamme ovat muun muassa Sikokallion hiihtomaja, talviuintipaikka Haukiniemellä pursiseuran rannassa, kerhotila Sankariniemellä, hiihto, patikointi ja retkeily, polkujuoksu, lentopallo, keilaus, melonta ja lasten hiihto-opetus.

Kevättalvella teemme hiihtoretken Lappiin ja syksyisin ruskaretken. Teemme myös retkiä lähiympäristöön. Iisalmen Ladun lähin kansallispuisto on Tiilikkajärvi.

Suurin yksittäinen tapahtumamme on Lajeksen Latu -viikonloppu vuosittain maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna. Hiihtoretki on nimetty olympiahiihtäjä Klaus Karppisen (1907-1992) mukaan. Laturetkellä voi pisimmillään hiihtää noin 40 kilometriä. Samana viikonloppuna on myös lasten oma Lajes, jossa opetellaan yhdessä hiihdon iloa.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!

JÄSENPALVELUT⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠ mm. muutokset jäsenyyteen

Jäsenmaksut 2024:

Henkilöjäsen 28 € (normaali yhden henkilön jäsenyys)

Perhejäsen 39 € (Samassa osoitteessa asuvat perheenjäsenet, joista yksi on maksaja. Jäsenyyteen kuuluu jäsenkortti ja perhekortti)

Rinnakkaisjäsenyys 12 € (on henkilöjäsen jo toisessa yhdistyksessä)

Nuoriso- ja opiskelijajäsen 11 € (alle 29-vuotiaat nuoret)